با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ استان‌ها در طول تابستان کار رتبه‌بندی معلمان را آغاز می‌کنند
زیارت عاشورا
استان‌ها در طول تابستان کار رتبه‌بندی معلمان را آغاز می‌کنند

علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در اختتامیه سی و دومین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اظهار داشت: تضمین یک مجموعه که مبانی نظری و اصول سند بنیادین را شامل می‌شود ضروری است و امیدواریم این مجموعه را آماده کنیم که جزو دروس دانشگاه فرهنگیان و دوره‌های ضمن خدمت معلمان باشد.

وی افزود: باید فرهنگ تحول بنیادین را در درجه نخست بین فرهنگیان و در درجه دوم در جامعه نهادینه کنیم. اجرای سند تحول بنیادین مطابق با نقشه راه مدنظر است که موفق شدیم تا نقشه راه را تهیه کنیم و امیدواریم از سال ۹۴ تا سال ۹۹ هر سال تقریباً ۱۰۰ فعالیت و برنامه‌ای را که در سند تحول و نقشه راه پیش بینی شده اجرا کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تدوین برنامه ششم توسعه براساس نقشه راه سند تحول بنیادین کاری است که باید بعد از این اجلاس توسط ستاد آموزش و پرورش انجام شود. در برنامه ششم توسعه احکامی باید ذکر شود که منابع مورد نیاز برنامه‌های آموزش و پرورش را فراهم می‌کند، در ۵ برنامه گذشته تکالیفی برعهده آموزش و پرورش قرار گرفته بود اما در برنامه ششم توسعه باید منابعی را که می‌تواند در اجرای برنامه‌ها به آموزش و پرورش کمک کند، پیش بینی کنیم.

*از دانش آموزان هنرستانی برای تعمیر تجهیزات مدارس بهره ببرید

فانی با اشاره به بازگشایی مدارس در مهر ۹۴ گفت: تلاش کنید تا پرونده ثبت نام هرچه سریعتر جمع شود هم اکنون حدود ۱۱ میلیون دانش آموز ثبت نام کرده‌اند که در مقایسه با سال گذشته یک ماه جلو هستیم و هرچه زودتر تکلیف ثبت نام‌ها مشخص شود و آمار دانش آموزان را داشته باشیم می‌توانیم در ساماندهی نیروها موفق تر عمل کنیم.

وی ادامه داد: به تجهیز و تعمیر مدارس برای آماده سازی آنها در ابتدای مهر توجه داشته باشیم و از دانش آموزان هنرستانی برای تأمین تجهیزات مدارس استفاده کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ساماندهی نیروی انسانی، عنوان کرد: باید تلاش شود تا در ساماندهی نیروی انسانی اقدامات اساسی انجام شود تا رضایت همکاران را نیز بدست آوریم و از نیروی انسانی آموزش و پرورش حداکثر استفاده را داشته باشیم.

فانی در خصوص رتبه‌بندی معلمان افزود: وزارت آموزش و پرورش از هفت ماه قبل تلاش برای تدوین رتبه بندی معلمان را آغاز کرد و سرانجام در ۲۷ اسفند سال ۹۳ رتبه‌بندی در هیئت وزیران تصویب شد.

**عده ای تلاش می‌کنند تا کار بزرگ رتبه‌بندی را کوچک جلوه دهند

وی گفت: عده‌ای هستند که می‌خواهند کار بزرگ رتبه‌بندی را کوچک نشان دهند بنابراین تأکید می‌کنم که در ستاد دستورالعمل رتبه‌بندی را هرچه زودتر ابلاغ کنید و مناطق و استان‌ها در طول تابستان معلمان را رتبه‌بندی کرده و ابتدای مهر احکام آنها را صادر کنند.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: کار رتبه بندی بسیار ارزشمند بوده و مراقب باشیم ناخودآگاه به دام افرادی نیفتیم که اصرار دارند این کار بزرگ را ناچیز جلوه نشان دهند.

*مدیران مدارس به جای رهبر آموزشی تبدیل به مدیر اداری و تجهیزاتی شده‌اند

فانی عنوان کرد: تمرکززدایی در آموزش و پرورش باید پیگیری شود هم اکنون مدیران مدارس از حجم بالای بخش نامه‌ها رنج می‌برند و به جای اینکه رهبر آموزشی باشند یک مدیر اداری و تجهیزاتی شده‌اند.

وی با اشاره به سنجش صلاحیت حرفه‌ای معلمان گفت: برای اجرای کامل رتبه بندی نیازمند طراحی نظام سنجش صلاحیت حرفه‌ای معلمان هستیم وباید این نظام را تدوین کنیم تا بتوانیم به رتبه بندی مدنظر در سند تحول بنیادین دست یابیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: محتوای کتابهای درسی باید با نیازهای دانش آموزان و ساعات هفتگی مدارس تناسب بیشتری داشته باشد.

*باید از شبکه‌های اجتماعی در راستای اهداف تعلیم و تربیت استفاده کنیم

فانی اظهار داشت: شبکه‌های اجتماعی پدیده‌ای است که آموزش و پرورش باید آنها را مدیریت کرد و از این پدیده در راستای اهداف تعلیم و تربیت استفاده کنیم.

وی ادامه داد: توسعه پیش دبستانی‌ها، آموزش دختران، انسداد مبادی بی‌سوادی و آموزش کودکان کار از الزاماتی است که باید توسط آموزش و پرورش مرد توجه قرار بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هم اکنون میانگین سابقه خدمت نیروها در مناطق کمتر توسعه یافته زیر سه سال است، افزود: به همین دلیل است که مناطق محروم هیچ گاه از تجربیات ملی بهره مند نمی‌شوند.



با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 14 مرداد 1394برچسب:, | 18:2 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |